Czy warto uczyć bhp? - bezpieczeństwo

Pulsar BHP

Postępowanie powypadkowe

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedni

Czy warto uczyć bhp? - bezpieczeństwo Pulsar BHP
ej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.


Ile kosztuje usługa outsourcingu BHP

Outsourcing BHP jest usługą oferowaną przez odpowiednią firmę zajmującą się bezpieczeństwem i higieną pracy. Wielu pracodawców chętnie korzysta z usługi, jaką jest outsourcing BHP, ponieważ zapewnia profesjonalną obsługę przedsiębiorstwa w sprawach związanych z bezpieczeństwem. Outsourcing BHP to po prostu inaczej obsługa BHP, która obejmuje kompleksowe zajęcie się wszelkimi sprawami, które są związane z bezpieczeństwem i higieną pracy w danym przedsiębiorstwie. Wycena usługi outsourcingu z bezpieczeństwa i higieny pracy jest wyznaczana indywidualnie, ponieważ sama usługa jest zależna od rodzaju obsługiwanego przedsiębiorstwa. W celu poznania przybliżonego kosztu usługi jaką jest outsourcing BHP, należy skontaktować się z wybraną firmą i umówić na konsultację ze specjalistą. Koszt obsługi przedsiębiorstwa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy zależy od wielu czynników, jak na przykład od rodzaju prowadzonej działalności oraz od wielkości przedsiębiorstwa. Skorzystanie z outsourcingu BHP z pewnością posiada wiele korzyści, nawet jeśli nie jest to najtańsza usługa.


Jak długo są ważne szkolenia BHP

Posiadanie ważnego okresowego szkolenia BHP jest obowiązkowe dla pracodawcy oraz pracowników wszelkiego rodzaju firm, przedsiębiorstw, zakładów a nawet instytucji. Istnieje kilka rodzajów szkoleń BHP, które są odpowiednio dopasowane do rodzaju wykonywanej pracy. Poszczególne rodzaje kursów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy posiadają różne okresy ważności. Tak więc szkolenie BHP dla pracodawców i osób kierujących pracownikami powinny się odbywać co okres pięciu lat. Kurs dla pracowników inżynieryjnych, dla pracowników służby BHP oraz dla pracowników z narażeniem na niebezpieczne czynniki także posiada pięcioletni okres ważności. Z kolei szkolenia BHP dla pracowników administracyjnych i biurowych muszą być przeprowadzane raz na sześć lat. Najkrótszy okres ważności, bo tylko roczny, posiadają szkolenia BHP dla pracowników na stanowiskach robotniczych, głównie dlatego, że charakter ich pracy jest najbardziej narażony na niebezpieczeństwo pod względem wypadków. Kurs dla pracowników na stanowiskach robotniczych, których praca nie jest tak bardzo narażona na niebezpieczeństwa, jest ważny trzy lata.


Kto pracuje w firmie BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.